7 Ocak 2010 Perşembe

AVATAR

Bu film hakkında yorum yazmak istiyorum ama söyleyeceğim her sözün eksik kalacağını biliyorum! Anlatamam ki bu filmi ben, kelimelere nasıl dökülebilir ki böyle bir duygu?

Ebru'ya filmin coşkusuyla yazdığım mesajdan alıntılar yaptım aşağıda, bu filmi görmediyseniz mutlaka gitmelisiniz!

Hayatımda gördüğüm en güzel filmlerden biri! Sebebi 3 boyutlu olması değil.. evet 3 boyutlu seğretmek çok daha etkileyici olmasına yardım ediyor fakat olay daha başka!

Bir masal dünyası, bir rüyadasın sanki Pandora'da.. Muhteşem bir gezegen. Üzerinde yaşayanlar -na'vi halkı- bir ormanın içinde, doğanın en içlerine kadar değdiği, en içlerine kadar girebildiği bir doğallıkta yaşıyorlar.. hiçbir mekanik şey yok, herşey o kadar doğal ve kendilerine ait ki.. bizim dünyamız onlarınkinin yanında o kadar renksiz ki!!! o kadar renksiz o kadar gri ki!!!!

Öyle muhteşem bir şekilde anlatılmış ki oradaki yaşam.. çok çok çok büyük ulu bir ağacın dev yapraklarında yatıp uyuyorlar, bir hayvanı avladıklarında evrene ve ona bu yardım için teşekkür ediyorlar, keşke orada yaşasaydım diyorsun.. 3D seni olayın içine sokup daha gerçek hissetmeni sağlıyor. O ormanın renkleri muhteşem tek kelimeyle olağanüstü..

hiçbir teknolojileri yok, ellerinde ok ve yay tek silahları, ama o kadar ruhsal o kadar birbirlerine bağlı o kadar sade o kadar doğal bir hayatları var ki...

prototip olarak ben ilk defa başka bir gezegenin varlığı olarak filmcilerin yaptığı bu prototipi çok çok beğendim.. abuk sabuk iğrenç alien tiplerini hiç sevmezdim.. bu gerçekten başka bir gezegen varlığı gibi, bizden çok uzunlar, kuyrukları var, gözleri çok kocaman kulakları çok kocaman ve yeşiller ama ben çok sevdim :)))

Beğenmeyenler olabilir elbette, bu biraz da hayata bakış açısıyla ilgili, benim hayal gücümü, yaratıcılığımı çok besleyen, aynı doğrultuda bir film olduğu için çok büyük keyifle izledim :)



Pin It

2 yorum:

  1. Ben 3D beni cok yoruyor diye normal seklide seyrettim ama filmden cok etkilendim. Bir de 3D seyredecegim vizyondan kalkmadan.
    Pandora'nin tasariminda sualtindan cok fazla oge var. Bir kere ordan dalgiclari bagliyor zaten. Onun disinda filmde verilen felsefe harika. Gaia teorisine ilgi duymami sagladi bu film. Uzuuuuuun zamandir izledigim en guzel ve en anlamli film diyebilirim.
    James Cameron'un 10 yil bekledigi teknolojiyi ise filmi izlerken anlamadim acikcasi. Sonra arastirdim ogrendim, tamamen yapim asamasiyla ilgili birseymis. Ama bu filmde ilk kez kullaniliyormus. O yuzden filmin cekimlerine zamaninda bazi teknolojileri ilk kez kullanan Spielberg ve Lucas da katilmis, izleyici olarak.
    Cok guzel coook. Ben de Pandora'da yasamak istiyorum. Bir de o baglanti seylerinden istiyorum. Hop tak canliya bir butun ol. Mesela cat diye baglan yunusa, gez denizde. Baglan mizmizlanan bebegine anla derdi neymis.
    Amma cok yazacak seyim varmis Avatar'la ilgili bu arada..

    YanıtlaSil
  2. Selen, benim aklıma gelmeyenleri yazmışsın!Harika!Nerden zihnine geldiyse adamın, sualtı canlılarını kullanmış, zaten ben sualtını biraz da uzayımsı bulurum. Oranın büyüleyici havasını ormanda hissedebiliyorsun değilmi? Zaten insanın maske ile nefes alabildiğini görüyoruz, dolayısıyla oranın havası da bir çeşit suya benzer olabilir?? 3 boyutlu izleyince daha da etkileneceksin..
    Diğer konu da Cameron'un bir şekilde sezgilerini bu kadar açabilmek için ruh-beden ilişkisini gevşetecek şeyler kullanmış olabileceğini düşünüyorum. Başka türlü o renkleri nasıl hayal edebilirsin? Sezgileri şelale gibi akmış adamın zihnine.. bu yaratıcılığı gündelik zihin haliyle ortaya koyabilir misin??

    O bağlantı şeyi :)) dediğin tek kelimeyle olağanüstü bir olay.. ama bunu başarabilmek için belki de öyle bir şeye ihtiyacımız yoktur ne dersin? Yani yapamaz mıyız ki? Beyin fırtınası yapalım. mesela biz de ellerimizi kullanarak yapmaya çalışabiliriz. Gözlerimizi kapayıp, birkaç derin nefes alıp, niyetimizi içimizden söylediğimizde.. bu amaçla özel olarak bunu yapmaya çalışabiliriz, telepati gibi birşey, ama içinde duygu transferi var herşey var..

    :) sevgiler sana..

    YanıtlaSil