23 Ekim 2009 Cuma

GRİBE KARŞI ÖNLEMLER ve KOLONYA!

Domuz gribi yaygınlaşıyor telaşı yüzünden hepimiz hijyene daha çok önem vermeye başladık. Bu güzel birşey. Özellikle ellerin sık sık yıkanması gerekiyor. Dün Okanla eczaneye girdiğimizde ben ilaçlarımı alırken baktım o da antibakteriyel tek kullanımlık mendillerden alıyor. Bir kutunun içinde 10 tane kadar var. Aldık işyerlerimize evimize götürdük.

Akşam Okan internette yine bu konuyla ilgili yazıları okurken, bu mendillerden en faydalı olanlarının içinde alkol barındıran mendiller olduğunu okumuş. Ve birden aklına gelivermiş, bizim toplumumuzun eski bir geleneği vardır ya, gelen misafire KOLONYA tutulur, ne kadar güzel bir alışkanlık! Çok eski yıllarda bunun gibi kırıp geçiren pekçok grip de olmuş, İspanyol gribi vs. Bütün bunlara en güzel önlemlerden bir tanesi de bu olsa gerek. Ne kadar güzel yerleşmiş bir gelenek, hoşumuza gitti doğrusu.
Artık pek yapılmıyor belki Anadolu'da hala yaygındır bilemiyorum. Aklınızda bulunsun :)
Pin It

2 yorum:

  1. Kolonya fikrine kesinlikle katılıyorum.. Hala da kullanılıyor aslında ama daha çok bayramlarda. Gerçi limon kolonyası dışındakilere ben dayanamıyorum!

    YanıtlaSil
  2. "Misafirliğe" :)) gittiğimizde oturur oturmaz -çay pasta börek servisi başlamadan- hemen birinin kolonya tutması çok komik gelirdi. Plastik küçük şişelerde pe-re-ja kolonyaları...

    YanıtlaSil