11 Aralık 2009 Cuma

Yağ

Poğaça yaptım. Hiç olmadı. Çok yağlı geldi bana. Ama bulduğum çoğu poğaça tarifi de benim koyduğumdan daha çok yağ koyuyor.

Ben zaten tüm tariflerdeki yağ oranını insiyatif kullanıp azaltırım :). Bu sefer de öyle yapmama rağmen, piştiğinde poğaçalar yağ kokuyordu. Tabi bana göre... Ama önemli olan da benim algım değil mi ?:)
Tarifte bir çay bardağı sıvı yağ ve bir paket margarin diyordu. Ben bir çay bardağından daha az sıvı yağ ve nerdeyse yarım paket margarin koydum.
Ve margarin margarin kokulu poğaçalarım oldu.

Sonuç olarak zavallı poğaçaları bir kaç gün beklettikten sonra atmak zorunda kaldım.

Hafif hafif tariflere ihtiyacım var benim !
Pin It

7 yorum:

  1. Poğaça yapmak nerden aklına geldi? Can olsa yerdi valla, hiç kaçırmaz pasta börek kek poğaça gözleme :))

    YanıtlaSil
  2. AAA, site cok sirin olmus :)

    Bende cok hafif ve kolay mayali bir tarif var, ama evdeki tarif defterimde. Aklimdasin, aksam yazicam :)

    YanıtlaSil
  3. Kendimize yapalım demiştim ama olmadı :)
    Annemin de bi tarifi vardı ama henüz alamadım. onu da denedikten sonra son durumu yazarım.

    Selen, mayalı tarif de süper olur. Ben de de bir tane mayalı tarif var. O da güzel olmuştu. Hatta hamur fazla olunca yarısıyla da pizza yapmıştık... Pizza ya daha da çok yakışmıştı...
    süper olmuştu :) (ki benim kendi yaptığım birşeye süper olmuştu demem oldukça azdır :p )


    tabi benim iki tarif denemem en az 2 ay sürer :) çünkü bu tip işlere sadece haftasonları o da canım isterse kalkışıyorum.. :)

    YanıtlaSil
  4. hem çalışıp hem de mutfakta hamarat kadın nasıl olunur bana bi anlatın ya!

    YanıtlaSil
  5. içimdeki bir ses şöyle diyor :
    Hamarat olmaya ne gerek var ! Sen çalışan kadınsın boşşverr...

    bir başka ses şunu diyor:
    Hamarat ne demek ? Sen ne yapıyorsan ne kadar yapıyorsan bu yeterlidir. Sev kendini :)

    Diğer bir ses de :
    Hem çalış hem de hamarat kadın ol ne var ki bunda. ol işte..

    YanıtlaSil
  6. Ben ikinci sesi dinliyorum, 'ben yaptım, oldu' mantığındayım. Beğenmeyen yemesin kardeşim.

    Annemin poğaça tarifini veriyorum;

    1 paket instant maya
    2 tatlı kaşığı toz şeker
    1/2 tatlı kaşığı tuz
    1 küçük çay bardağı sıvı yağ
    1/2 cezve süt (tabii bu benim cezvem, hemen ölçüyorum, 150ml imiş) oda sıcaklığında olacak
    1 yumurtanın sarısı ve beyazı ayrılacak. Beyazı hamurun içine, sarısı üstüne sürmek için ayrılacak.

    Hepsi karıştırılıp un eklenecek.
    Maalesef un miktarı kayıtlı değil ama ele yapişmayan, yumuşak bir hamur yapılacak.
    30-35 dakika sıcak bir yerde mayalanacak.
    Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine ne istiyorsan koyup kapat. Peynirli yaparsan kapama notkası üste gelsin çünkü benimkiler illaki açılıp peynirler dışarı akıyor. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, susam, çörekotu, haşhaş tohumu, ne varsa dökülüyor.
    Neyse, tepside de bir 15 dakika mayalandırılıyor.
    150 derecede üzerleri kızarana kadar pişiyor. Süresi fırına bağlı ama genelde 15-20 dakikada pişiyor.

    YanıtlaSil
  7. ;) tarif gelmiş heyoo :p
    benim mayalı tarif de buna benziyordu.. bi zaman yaparım bunu ben.

    YanıtlaSil