24 Mayıs 2012 Perşembe

Telkinler - Şükretmek

O kadar çok telkin ya da bilgi var ki otomatik olarak kendime verdiğim. Bu telkinler bazen yük oluyor bana.
Üzerinde düşündüğüm zaman inanmadığım bilgiler. Ama içimde olan ve kabul ederek yaşadığım bilgiler. 

Mesela :
"Sahip oldukların için şükretmelisin, yoksa onları kaybedersin. " 
Şükretmek nedir aslında ? Şükretmek teşekkür etmektir. Sahip olduklarım için teşekkür ederim demektir. Peki teşekkür etmezsem, neden kaybediyorum ? Teşekkür etmiyorsam, sahip olduklarımın değerini anlamıyorum demektir. Yani aslında sahip değilim demektir. Sahip olmadığım bir şeyi de kaybedemem ki. 
Bu telkinden hoşlanmıyorum. 

Bir şeye sahip olmamın ya da kaybetmemin, onu isteyip istememe bağlı olduğuna inanıyorum. İstiyorsam, gelir. İstemiyorsam gider. Gelen güzel şeyler için teşekkür etmek çok anlamlı.  Ama içten teşekkür etmek. Yani gerçekten gelen güzel şeyi kabul etmek hayatına. O zaman bence bunun adı şükretmek olur. 
Pin It

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder