16 Kasım 2009 Pazartesi

2012

Muhteşem sahneler, muhteşem görsel efektler, çok etkileyici bir film. Tabii ki konu dünyamızın fiziksel kıyameti olunca etkileniyor insan..
Dünya yer küresinin tamamen yerinden oynadığı kıtaların yok olduğu çok büyük tsunamilerin olduğu bir kıyamet filmi yapmak istemişler ve çok da güzel yapmışlar. Bu olayı dayandırdıkları da Maya takviminin sonu olan 21.Aralık.2012 tarihi. Bu bilgiyi alıp popüler bir film yapmışlar.
Eski Türk filmlerindeki saçmalıklara imkansızlıklara güleriz ya, işte bu da onun Amerikan versiyonu. Son derece güzel ve etkileyici olmuş tabiki, bütün gerçeklik dışılara rağmen :) Depremler ve tsunamiler gerçek dışı değil elbette ama kahramanlarımızın yıkılan binaların arasından geçip kurtulan uçağı, çatır çatır çatlayan asfaltın üzerinde uça uça giden arabası gibi şeyler gerçek dışıydı :)

Neyse, demek istediğim, bir fiziksel kıyamet fikri işlenmiş ve de güzel işlenmiş. İnsanı koltuğa yapıştırıyor.

Ama niye yalnızca fiziksel yok oluş? Daha derin mesajlar içeremez miydi bu film?

Bence başka bir 2012 filmi daha yapılmalı. Ve o filmde, insanın kendi içindeki kıyameti işlenmeli.
Nasıl olur ki bu kıyamet? Olaylara daha ruhsal açıdan bakanlar için Maya bilgileri farklı anlamlar taşıyor. İnsanlığın farklı bir bilinç haline ulaşacağını, daha kendinin farkında, daha şuuru açılmış bir insanlığın enerjilerinin alınacağını söylüyor. Elbette ki bu değişim bir günde oluvermeyecek, bu değişim yıllarca süregelmiş yavaş yavaş ve etap etap gelişen bir olgu.
İçerdeki kıyamet dışardakinden çok daha insanı etkileyen, çok güçlü bir yenilenme demektir.
İnsanın inançlarının, değerlerinin, iç putlarının yıkılması bir depremin bir kıtayı yok etmesinden daha güçtür. Ama bunun olabileceğini düşünmek yepyeni bir dünyada, insanlığın kardeşçe birarada yaşayabileceğini düşünmek beni mutlu ediyor. Tabi bu kadar pembe görmüyorum, ayrıca, kendi içinde egosunun, çıkarcılığının, nefsaniyetinin kölesi olmuş insanların tabii afetlerle elenebileceğini de düşünüyorum.

Mayalarla ilgili daha geniş bilgi için mayatakvimi.blogspot.com ziyaret edilebilir.
Pin It

5 yorum:

  1. Ben de izlemek istiyorum bu filmi ama pek de bir beklentim yok. Eğlence olsun diye gidicem heralde :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni geldim ya bu blog'a bol bol yorum birakasim var :)
    Endonezya'da ulema, Musluman'larin bu filmi izlemesini yasaklayan bir fetva cikardi. Tabii ki film gosterimde ve fetvayi ciddiye alan yok sanirim (en azindan benim cevremde) ancak ciddi ciddi insanlarin gundemini mesgul etti gecen hafta.

    YanıtlaSil
  3. Fetvaya uyulmadığı durumda bir yaptırım var mı ?

    YanıtlaSil
  4. Yok canim, bizim diyanet isleri gibi. Hic bir yaptirim yok. Isteyen, inanan uyguluyor.

    YanıtlaSil
  5. Çok ilginç. Endonezya'daki tepkinin sebebi hakkında bir şey düşünemedim. Müslümanların inancı mı zayıflayacakmış acaba seğrederlerse!

    YanıtlaSil