4 Mayıs 2009 Pazartesi

Ait Olmak

Tam da buraya yazmayı düşünürken, ait hissetmek üzerine konuşurken buldum kendimi. Ama bu sefer buraya da yazabiliyorum birşeyler..

Pek çok kez farklı yerlerde "ben buraya ait değilim" cümlesini söylemişimdir. Ait olmak nedemek ki ?

Düşündüm ki ben parçası olduğum şeyleri görebildiğim, anlayabildiğim zaman ait hissedebiliyorum. Pek çok şeyin parçasıyım elbette. İşimin bir parçasıyım, ailemin, arkadaşlarımın, okuduğum kitapların, yazdıklarımın vs vs.. Bunları tek tek anlayabildiğim, öylesine yaşayıp geçmediğim, üzerine düşünüp, değerini verdiğim zaman yaşamın daha içinde hissediyorum. Bu da yalnız olmadığımı, birşeylerin parçası olduğumu, birilerini etkilediğimi, sevilip sevdiğimi ve tüm bunlara ait olduğumu hissettiriyor bana.

Bunların da üzerinde, her insan gibi ben de evrenin bir parçasıyım, yaşıyorum. Doğanın bir parçasıyım, koşuyorum, yüzüyorum, dalıyorum. Rüzgarın, havanın bir parçasıyım, nefes alıyorum, koşarken rüzgar yapıyorum :) . Ve tabi sevginin bir parçasıyım, seviyorum seviliyorum. İşte ait hissetmek ve korkmamak için pek çok sebep.
Pin It

3 yorum:

  1. Ben oldukça uzun bir dönem kendimi hiçbir şeye ait hissetmedim. Ama bunun bir sorun olduğunu da hissetmedim. Bir insan hiçbir şeye ait olmadan da mutlu bir şekilde yaşayamaz mı? Buna cevap vermek için belki de önce 'ait olmak'tan ne anladığımıza bakmak lazım. Bana göre ait olmak pozitif anlamda düşünürsem senin dediğin gibi kendimi bir şeyin bir parçası olarak hissetmek demek. Bu çok güzel ve insana yaşama sevinci veren bir durum. Negatif anlamda düşünürsem bir şeye aşırı bağlanmak, bağımlı olmak olmak demek. Yani özdeşleşmek. Bence hayatta kim veya ne olursa olsun kendimizi böyle bir duruma sokmak sıkıntı verebilir. Mesela insan aşık olur ve karşısındakine ait olur birdenbire! Kendi benliğini bir kenara iter farkında olmaksızın. Veya kadınlar çocuklarına ait olabilirler, çocuklarıyla o kadar özdeşleşmişlerdir ki kendi benliklerini onlarla kazandıklarını zannederler. Karşındaki çocuğun bile olsa ayrı bir varlıktır, çocuğu büyüdükçe bunu o anneye çok güzel hatırlatacaktır :)
    Ayrıca ait olduğumuz şeyler hayatımızın belli dönemlerinde değişiyor değil mi? Bu da çok doğal gerçekten.
    Bir de aklıma geldi, meditasyon yaparken insan bazen kendini tüm dünyayla bir hatta tüm evrenle bir hissediyor, var olan herşeyin bir parçası olduğunu hissediyor, bu da çok çok güzel bişey. Yani biz aslında çok büyük bir bütünün parçasıyız tek yapmamız gereken bunu hissedebilmek için kendimize izin vermek.

    YanıtlaSil
  2. Ait olmayı negatif olarak düşündüğümüzde dediğin gibi bağımlılığa dönüşüyor. Pozitif anlamda, aidiyet duygusu ihtiyacı bence özgürlüğü kısıtlayan bir durum değil. Aksine sahip olduklarını farkettiren bir duygu. Dediğin gibi ait olduğumuz şeyler zamanla değişiyor ve bu da çok doğal. Ama sanki bazı şeyler hiç değişmiyor..

    YanıtlaSil
  3. ait hissetmektense ait hissettirilmek, en güzel duygu...

    YanıtlaSil