11 Mayıs 2009 Pazartesi

Öfke Dansı

Bu harika kitabı yeni bitirdim, yazarı Dr. Harriet Lerner. İnanılmaz hoşuma gitti, yazmadan duramadım.

Aslında yazar kadın psikolojisi üzerinde dünyada tanınmış otoritelerden biriymiş, kitap da kadın bakış açısından yazılmış ama ben yalnızca kadınların değil herkesin çok faydalanacağını düşünüyorum. Hayatında şu veya bu nedenle bir şekilde öfke duygusunu içinde hissetmeyen yoktur zaten.
Öfkemizi dışa vurma şeklimiz hepimizin farklı olabilir, kimimiz kavga ve suçlamayla yapıyoruz kimimiz de duygusal uzaklaşma ve sessizlikle. Ama hepsi de öfkemizin bir sonucu. Ve şaşırtıcı olan şey, bu davranış biçimlerini bazı ilişki modellerini koruyabilmek için kendimiz yaratıyoruz diyor. Ve tabiki bu öfke duygusunu nasıl yapıcı bir güce dönüştürebiliriz onu da anlatıyor.

Beni en çok etkileyen kendisine danışanlardan yola çıkarak yaşanmış hikayelerle anlatması oldu. O hikayelerde mutlaka insan kendinden de bir şey buluyor.
:)
Pin It

2 yorum:

  1. bugün terapistim tarafından bana verilen ödev bu kitabı okumam..... umarım bende okurken bu kadar heyecan duyabilirim.....

    YanıtlaSil
  2. bana da terapistim önerdiği için okuyorum. Kitap okumayı sevmediğim için zorlanıyorum ama heyecanlı ve kendi yaşamındaki örneklerle dolu bir kitap..

    YanıtlaSil